Historia firmy

Winkolekcja Film

Winkolekcja powstała 10 lat temu, jako część grupy kapitałowej Rolmex, aby zająć się importem i dystrybucją win sprowadzonych z Izraela. Szybko okazało się, że aby skutecznie sprzedawać wina i na tym zarabiać, trzeba mieć większą, bardziej różnorodną  ofertę, pozwalającą pozyskać szersze grono odbiorców. Konieczne więc stało się powiększenie portfolio, ale również zorganizowanie nowoczesnej, profesjonalnej dystrybucji w zupełnie, dla grupy Rolmex, nowym segmencie rynku. Jasne więc, że nową działalność musieli poprowadzić ludzie z doświadczeniem w branży winiarskiej i gastronomii.

Trzeba w tym miejscu powiedzieć parę słów o kilku osobach, które zakładały Winkolekcję, wspierały ją poczynając od jej bardzo skromnych początków i dziś mogą czuć satysfakcję widząc, że ich wizja urzeczywistniła się, a ciężka, pionierska praca nie poszła na marne. 

Dorota Madejska – Prezes Zarządu

Dorota Madejska – Prezes Zarządu

Założycielką Winkolekcji jest Dorota Madejska, Prezes Zarządu Rolmex SA, z wykształcenia prawnik, doświadczony marketingowiec, co było nie bez znaczenia, zwłaszcza w początkach funkcjonowania „winnego biznesu”. Dorota do dziś traktuje Winkolekcję jak własne dziecko, któremu, choć samodzielne, czasami przydaje się pomoc. W rozwoju winiarskiego biznesu Dorotę Madejską od początku wspierał Paweł Karolak, twórca i przez lata właściciel periodyku Magazyn Wino, który postanowił zamienić wygodny fotel wydawcy na niepewne i chybotliwe siodełko w raczkującej firmie. Niespokojny duch i wizjoner wykorzystał swoją znajomość branży i związanych z nią ludzi, aby stworzyć zespół z prawdziwego zdarzenia.

Pierwszą osobą, która dała skusić i dołączyła do Winkolekcji był Maciej Roguski, pełniący obecnie funkcję dyrektora Winkolekcji, który zarządzając, coraz bardziej skomplikowaną działalnością operacyjną, swoim praktycznym podejściem próbuje równoważyć, szalone niekiedy, pomysły Pawła.

Od prawej: Maciej Roguski – Dyrektor Zarządzający marką „Winkolekcja”, Paweł Karolak - Partner Zarządzający marką „Winkolekcja”

Od prawej: Maciej Roguski – Dyrektor Zarządzający marką „Winkolekcja”, Paweł Karolak – Partner Zarządzający marką „Winkolekcja”

Wkrótce po Maćku w Winkolekcji pojawił się Sławek Chrzczonowicz, krytyk winiarski, dziennikarz, tłumacz, autor przewodników, dziś skarbnica wiedzy, szkoleniowiec, odpowiedzialny również za wyszukiwanie kolejnych interesujących dostawców.

Sławomir Chrzczonowicz – konsultant i doradca handlowy marki “Winkolekcja”

No i wreszcie, last but not least, Piotr Kamecki, Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich z wielkim doświadczeniem zarówno w gastronomii, jak i w imporcie win. Dzięki swej wiedzy i znajomości branży jest wielkim wzmocnieniem potencjału Winkolekcji.

Piotr Kamecki - Partner marki „Winkolekcja - Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich

Piotr Kamecki – Partner marki „Winkolekcja – Prezydent Stowarzyszenia Sommelierów Polskich

Wsparcie, które daje siłę 

Wielkim atutem Winkolekcji jest przynależność do dużej grupy kapitałowej Rolmex. Tym bardziej, że weszliśmy do Rolmexu jako grupa ludzi z zewnątrz, z odmiennymi doświadczeniami i kompetencjami i odbyło się to bezkolizyjnie. Zostaliśmy zaakceptowani i na co dzień czujemy wsparcie, które bardzo sobie cenimy.  Świadomość bycia częścią dużej, firmy o utrwalonej reputacji, daje komfort pracy, poczucie pewności i co bardzo ważne, mocną pozycję w negocjacjach z dostawcami. Z jednej strony gwarantujemy im bowiem stabilność, z drugiej możemy też egzekwować lepsze warunki współpracy, gdyż jesteśmy pożądanym i cenionym partnerem.

Jakość 

Od początku tworzenia oferty, zespół Winkolekcji konsekwentnie stawia na jakość win i renomę producentów. To w dzisiejszej, konkurencyjnej rzeczywistości nie jest wyróżnik, to po prostu warunek niezbędny po to, by zaistnieć na rynku, po to, by potencjalni partnerzy, zarówno dostawcy, jak i odbiorcy chcieli w ogóle z nami rozmawiać. Jednak aby rozwijać się na rynku, trzeba również oferować wysoką jakość w zakresie usługi, szybkości i niezawodności dostawy, jakości pracy zespołu handlowego, oferowanych szkoleń i kompleksowości rozwiązań. Staramy się to robić jak najlepiej, choć z pewnością wiele jeszcze można poprawić. Jeśli jednak miarą sukcesu jest pozycja na rynku, renoma i oczywiście liczby – takie jak dynamika wzrostu, to tak, chyba można powiedzieć, że jesteśmy na dobrej drodze.

 Oś czasu, kamienie milowe

Przez dziesięć lat Winkolekcja z małej firmy dystrybucyjnej, sprzedającej wina głównie klientom indywidualnym, przeistoczyła się w dużego importera działającego przede wszystkim w sektorze HORECA. Drogę, jaką przebyliśmy, najlepiej obrazują wydawane, mniej więcej co dwa lata, katalogi oferowanych przez nas win.

Z rozrzewnieniem patrzymy na nasz pierwszy katalog z roku 2008 – zawierał 47 win od 9 producentów. Kolejne pokazywały 150 i 300 win, zaś ostatni, sprzed trzech lat prezentował ponad 400 różnych win od 65 dostawców. Dziś, w swoje dziesięciolecie, Winkolekcja może zaoferować ponad 700 różnych etykiet od 90 producentów ze wszystkich kontynentów. Ponadto sprzedajemy również alkohole mocne, takie jak: koniaki, armaniaki, grappy czy calvados. Docieramy do ponad kilkuset restauracji i dużej grupy klientów indywidualnych. Ekipa handlowa liczy 11 osób pracujących w całej Polsce, zaś cały zespół Winkolekcji to ponad 30 osób. I jeszcze dwie ciekawe liczby. W roku 2009 sprzedaliśmy prawie 17 tysięcy butelek wina. Gdyby ustawić je w szeregu jedna obok drugiej, to zajęłyby około 1,5 km.

Aby je wszystkie zobaczyć, wystarczyłby kilkunastominutowy spacer. W roku 2016 sprzedaliśmy wieleset tysięcy butelek. Tym razem, aby je obejrzeć, musielibyśmy iść kilka dni, gdyż ustawione obok siebie zajęłyby ładnych kilkadziesiąt kilometrów.

Nasi partnerzy

Wśród 90 dostawców, z którymi systematycznie współpracujemy, są najbardziej renomowani producenci wina, niektórzy cieszący się kultowym wręcz statusem.  Angelo Gaja, Pingus, Vega Sicilia, Bollinger, Viña Tondonia, Klein Constantia czy Château Musar – to prawdziwe ikony winiarskiego świata. Nie ustępują im Christian Moreau, Mas de Daumas Gassac, Ridge, Fattoria Felsina czy Markus Molitor. Równie wysoko cenimy sobie współpracę z winiarzami, nie tak może znanymi, ale również utalentowanymi, bezkompromisowo uczciwymi, produkującymi wspaniałe wina jak zaprzyjaźnieni z nami Guy Wach, Gaston Bergasse czy wreszcie Guerrieri-Rizzardi. Trudno tu wszystkich wymienić, ale wszyscy zasługują na nasze uznanie, gdyż dzięki ich pracy i ich winom jesteśmy w stanie zaspokoić najbardziej nawet wygórowane oczekiwania klientów. 

Nawet najprostsze i najtańsze wina naszych dostawców są porządne, uczciwe i warte swojej ceny. To dużo.

Nagrody i wyróżnienia

Potwierdzeniem klasy naszych dostawców, no i oczywiście naszych wysiłków, jest szereg nagród, które nasze wina i bezpośrednio Winkolekcja otrzymała w ciągu swego dziesięciolecia. Ograniczając się tylko do najważniejszych nagród wymienię: Złote Medale Grand Prix Magazynu Wino dla: Chablis Grand Cru Les Clos Christiana Moreau, Quinta do Passadouro z Portugalii, Vall Llach z Prioratu i może najważniejsza z nich nagroda, czyli tytuł Importera Roku otrzymana w roku 2012.

W tym samym roku Sławek Chrzczonowicz zdobył Grand Prix jako Promotor Kultury Wina w Polsce. Srebrnych i brązowych medali też uzbierało się całkiem sporo. W sumie zajmują dużą szafę w naszym biurze.

 

Jak działamy

Winkolekcja dostarcza wina odbiorcom z szeroko rozumianej gastronomii (hotele, restauracje, kluby), sprzedaje również wino klientom indywidualnym. Ale mówienie tylko o sprzedaży win byłoby uproszczeniem. Winkolekcja stara się być dla gastronomii partnerem w całym procesie obsługi klienta. Dla naszych odbiorców, poza winem, dostarczamy także kieliszki – reprezentujemy w Polsce najlepszego na świecie producenta kieliszków do wina, czyli firmę Riedel.

Prowadzimy również wszechstronne szkolenia personelu, organizujemy prestiżowe wydarzenia, jak degustacje z udziałem najlepszych producentów. Chcemy być postrzegani jako najlepszy możliwy partner dla restauracji z ambicjami. Chcemy, by Winolekcja stała się symbolem wina.   

Riedel The Wine Glass Company

Z poważaniem,
DYREKTOR DZIAŁU „WINKOLEKCJA”
Maciej Roguski

Winkolekcja - importer win

realizacja: estinet.pl